Posts

Posts Shortcodes

You can show the posts with Porto Blog, Porto Recent Posts shortcodes.


Recent

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS. În... read more

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA... read more

CONECTARE CASE DE MARCAT

Ordinul ANAF nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic național de supraveghere și... read more

EVALUARE RISC FISCAL -TVA

ORDIN Nr. 393/2021 din 15 martie 2021 pentru aprobarea Procedurii privind evaluarea riscului fiscal pentru persoanele impozabile care solicită înregistrarea... read more

OPANAF 409/2021 – FORMULARE TVA LA ÎNCASARE

                  Prin Legea nr. 296/2020 au fost aduse modificări Codului fiscal.... read more

New UP DATE 24 FEBRUARIE,UP DATETURCIA pe lista tarilor necooperante fiscal- atentie cu furnizorii din aceasta tara pentru platitorii de impozit pe profit

24 FEBRUARIE 2021 Cu OUG 13/2021 A fost eliminată prevederea referitoare la nedeductibilitatea cheltuielilor efectuate ca urmare a unor tranzacţii cu... read more

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și... read more

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja... read more


Timeline

iulie 2021

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS.
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata TVA aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).
Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en.
În perioada următoare documentul va fi disponibil și în limba română.

05 iulie 2021 |  Portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20210705162758_comunicat%20presa%20oss_2%20iulie.pdf

 

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA la import (art. 315^3 din Codul fiscal).

Prin O.P.A.N.A.F. 1019/2021 s-au dat normele privind autorizarea si utilizarea mecanismului special  pentru declararea si plata TVA la import, modelul si continutul declaratiei speciale de TVA.

DOMENIUL DE APLICABILITATE:

*Mecanismul se aplica doar importurilor de bunuri (mai putin celor accizabile) in loturi cu o valoare maxima de 150 euro

Cum se stabileste valoarea maxima de 150 euro:

Dacă o persoană impozabilă facilitează vânzarea la distanță de bunuri importate din teritorii terțe/țări terțe în loturi cu valoare intrinsecă de maxim 150 euro prin intermediul unei interfețe electronice (piață online, platformă, portal sau mijloace similare), se consideră că persoana impozabilă a primit și a livrat ea însăși respectivele bunuri.

Valoarea intrinsecă este definită conform art. 1 pct. 48 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Potrivit acestuia: „valoare intrinsecă înseamnă:

(a) în cazul mărfurilor comerciale: prețul mărfurilor în sine, atunci când ele sunt vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii, excluzând cheltuielile de transport și de asigurare, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt incluse în preţ̦și nu sunt indicate separat pe factură, precum și orice alte taxe și impuneri care pot fi verificate de către autoritățile vamale pe baza oricărui (oricăror) document (documente) relevant(e);

(b) în cazul mărfurilor fără caracter comercial: prețul care ar fi fost plătit pentru mărfurile în sine dacă ele ar fi fost vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii;

Mecanismul este optional ,putand fi folosit de persoana care prezinta bunurile in vama in numele persoanei careia ii sunt destinate ,pe teritoriul Romaniei.

Mecanismul se poate utiliza dupa optinerea unei autorizatii de la vama.

Pentru obtinerea autorizatiei solicitantul trimite biroului vamal o cerere.

Conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru a se putea emite autorizatia pentru regimul special:

” a) isi declara intentia de a utiliza mecanismul special pentru declararea, incasarea de la persoanele carora le sunt destinate bunurile si plata TVA la import;
b) este „operator postal“, asa cum acesta este definit la art. 1 pct. 25 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau este autorizat in calitate de comisionar in vama/comisionar in vama care desfasoara activitati de curierat rapid;
c) este inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal. Verificarea indeplinirii conditiei se efectueaza prin intermediul aplicatiei informatice a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) „Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA“;
d) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala. Verificarea indeplinirii conditiei se face prin interogarea aplicatiei informatice specifice a autoritatii vamale;
f) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
g) constituie o garantie care acopera cuantumul maxim al taxei pe valoarea adaugata a carui plata este amanata la punerea in libera circulatie a bunurilor in cadrul mecanismului special.”

Cuantumul garantiei se calculeaza astfel:

Cg = valoarea in vama  a bunuriloe *19%*30zile/365 zile

Pentru determinarea TVA  in cadrul acestui mecanism se utilizeaza doar cota standard de TVA 19%.

Persoana care prezintă bunurile în vamă trebuie să depună lunar la vamă, în format electronic, o declaraţie specială de TVA lunară şi să plătească TVA încasată în luna calendaristică de raportare până la termenul de plată aplicabil plăţii taxelor la import care fac obiectul amânării plăţii, respectiv cel târziu în a şaisprezecea zi a lunii următoare lunii calendaristice de raportare.

Declaraţia specială de TVA trebuie să conţină informaţii referitoare la valoarea totală a TVA încasată în luna calendaristică de raportare.
Persoanele care utilizează prezentul mecanism special trebuie să ţină registre ale operaţiunilor reglementate de acest mecanism special

  • Prin ordin a fost detaliată procedura de autorizare și de utilizare a mecanismului special, precum și modelul declarației speciale de TVA.

Se depune lunar ,in formatul electronic stabilit de biroul vamal.

  • Procedura, respectiv mecanismul special, sunt destinate a fi folosite practic de „operatorii poștali” (înregistrați în scopuri de TVA în România) pentru importul de pachete sub 150 euro. Aceștia vor încasa TVA de la destinatari (persoanele care practic sunt obligate la plata TVA), îl vor declara pe declarația specială în vamă și îl vor plăti în contul bancar al biroului vamal.

Se plateste cuantumul de TVA  incasat in luna calendaristica de raportare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Grid

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS.
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata TVA aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).
Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en.
În perioada următoare documentul va fi disponibil și în limba română.

05 iulie 2021 |  Portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20210705162758_comunicat%20presa%20oss_2%20iulie.pdf

 

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA la import (art. 315^3 din Codul fiscal).

Prin O.P.A.N.A.F. 1019/2021 s-au dat normele privind autorizarea si utilizarea mecanismului special  pentru declararea si plata TVA la import, modelul si continutul declaratiei speciale de TVA.

DOMENIUL DE APLICABILITATE:

*Mecanismul se aplica doar importurilor de bunuri (mai putin celor accizabile) in loturi cu o valoare maxima de 150 euro

Cum se stabileste valoarea maxima de 150 euro:

Dacă o persoană impozabilă facilitează vânzarea la distanță de bunuri importate din teritorii terțe/țări terțe în loturi cu valoare intrinsecă de maxim 150 euro prin intermediul unei interfețe electronice (piață online, platformă, portal sau mijloace similare), se consideră că persoana impozabilă a primit și a livrat ea însăși respectivele bunuri.

Valoarea intrinsecă este definită conform art. 1 pct. 48 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Potrivit acestuia: „valoare intrinsecă înseamnă:

(a) în cazul mărfurilor comerciale: prețul mărfurilor în sine, atunci când ele sunt vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii, excluzând cheltuielile de transport și de asigurare, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt incluse în preţ̦și nu sunt indicate separat pe factură, precum și orice alte taxe și impuneri care pot fi verificate de către autoritățile vamale pe baza oricărui (oricăror) document (documente) relevant(e);

(b) în cazul mărfurilor fără caracter comercial: prețul care ar fi fost plătit pentru mărfurile în sine dacă ele ar fi fost vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii;

Mecanismul este optional ,putand fi folosit de persoana care prezinta bunurile in vama in numele persoanei careia ii sunt destinate ,pe teritoriul Romaniei.

Mecanismul se poate utiliza dupa optinerea unei autorizatii de la vama.

Pentru obtinerea autorizatiei solicitantul trimite biroului vamal o cerere.

Conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru a se putea emite autorizatia pentru regimul special:

” a) isi declara intentia de a utiliza mecanismul special pentru declararea, incasarea de la persoanele carora le sunt destinate bunurile si plata TVA la import;
b) este „operator postal“, asa cum acesta este definit la art. 1 pct. 25 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau este autorizat in calitate de comisionar in vama/comisionar in vama care desfasoara activitati de curierat rapid;
c) este inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal. Verificarea indeplinirii conditiei se efectueaza prin intermediul aplicatiei informatice a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) „Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA“;
d) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala. Verificarea indeplinirii conditiei se face prin interogarea aplicatiei informatice specifice a autoritatii vamale;
f) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
g) constituie o garantie care acopera cuantumul maxim al taxei pe valoarea adaugata a carui plata este amanata la punerea in libera circulatie a bunurilor in cadrul mecanismului special.”

Cuantumul garantiei se calculeaza astfel:

Cg = valoarea in vama  a bunuriloe *19%*30zile/365 zile

Pentru determinarea TVA  in cadrul acestui mecanism se utilizeaza doar cota standard de TVA 19%.

Persoana care prezintă bunurile în vamă trebuie să depună lunar la vamă, în format electronic, o declaraţie specială de TVA lunară şi să plătească TVA încasată în luna calendaristică de raportare până la termenul de plată aplicabil plăţii taxelor la import care fac obiectul amânării plăţii, respectiv cel târziu în a şaisprezecea zi a lunii următoare lunii calendaristice de raportare.

Declaraţia specială de TVA trebuie să conţină informaţii referitoare la valoarea totală a TVA încasată în luna calendaristică de raportare.
Persoanele care utilizează prezentul mecanism special trebuie să ţină registre ale operaţiunilor reglementate de acest mecanism special

  • Prin ordin a fost detaliată procedura de autorizare și de utilizare a mecanismului special, precum și modelul declarației speciale de TVA.

Se depune lunar ,in formatul electronic stabilit de biroul vamal.

  • Procedura, respectiv mecanismul special, sunt destinate a fi folosite practic de „operatorii poștali” (înregistrați în scopuri de TVA în România) pentru importul de pachete sub 150 euro. Aceștia vor încasa TVA de la destinatari (persoanele care practic sunt obligate la plata TVA), îl vor declara pe declarația specială în vamă și îl vor plăti în contul bancar al biroului vamal.

Se plateste cuantumul de TVA  incasat in luna calendaristica de raportare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CONECTARE CASE DE MARCAT

Ordinul ANAF nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF, este util să le comunicați clienților importanța respectării termenelor impuse de actul normativ:
  • 30.06.2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
  • 30.11.2021 – pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii;
  • la momentul fiscalizării, dacă această operațiune se realizează ulterior datelor menționate mai sus, în funcție de categoria operatorilor economici care dețin aparate de marcat electronice fiscale.
        De asemenea, operatorii economici vizați de actul normativ trebuie să cunoască faptul că în cazul nerespectării termenelor mai sus menționate, aceștia pot fi sancționați cu amendă cuprinsă între 8.000 și 10.000 lei, conform art. 11 alin. (1) lit. f) și j) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999.
        Lunar, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului „Spaţiul Privat Virtual”, mesaje despre eventualele disfuncţionalităţi privind fişierele transmise de la aparatele de marcat electronice fiscale către sistemul
informatic.
      Prin excepţie de la prevederile alin. (1), operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice au obligaţia completării şi transmiterii declaraţiei prevăzute în anexa nr. 2
    INFORMAŢIILE
conţinute în declaraţia operatorilor economici care desfăşoară activitate în zone
nedeservite de reţele de comunicaţie electronice
1. Datele de identificare ale utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale:
a) codul de identificare fiscală;
b) denumirea operatorului economic;
c) numărul unic de identificare al aparatului de marcat electronic fiscal;
d) adresa locului de instalare sau utilizare a aparatului de marcat electronic fiscal;
e) datele de identificare şi calitatea persoanei care este desemnată să transmită
informaţii şi/sau să efectueze înregistrări privind aparatele de marcat electronice
fiscale.
2. Declaraţia pe propria răspundere prin care utilizatorul menţionează că aparatul
de marcat va funcţiona în modul de lucru offline, semnată de reprezentantul legal al
operatorului economic, după modelul prevăzut în continuare:
Declaraţie pe propria răspundere
Subsemnatul/Subsemnata, …………………………………., domiciliat(ă)
în ……………………….., str. ……………………. nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. …..,
judeţul/sectorul …………………., legitimat(ă) cu B.I./C.I./paşaport, seria …..
nr. ………….., eliberat(ă) de ……………… la data de ……………., având
CNP/NIF ………………………, în calitate de administrator/reprezentant legal al
utilizatorului ………………., având CIF/CNP/NIF ……………………., cunoscând
prevederile legii penale privind falsul în declaraţii*), declar pe propria răspundere
următoarele:
Aparatul de marcat electronic fiscal cu numărul unic de
identificare ………………………………….. este instalat/utilizat la adresa din
localitatea ………………………………., str. …………………………. nr. …….., bl. ……, sc. …..,
ap. ……, judeţul/sectorul ………………….. .

Medium

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS.
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata TVA aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).
Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en.
În perioada următoare documentul va fi disponibil și în limba română.

05 iulie 2021 |  Portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20210705162758_comunicat%20presa%20oss_2%20iulie.pdf

 

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA la import (art. 315^3 din Codul fiscal).

Prin O.P.A.N.A.F. 1019/2021 s-au dat normele privind autorizarea si utilizarea mecanismului special  pentru declararea si plata TVA la import, modelul si continutul declaratiei speciale de TVA.

DOMENIUL DE APLICABILITATE:

*Mecanismul se aplica doar importurilor de bunuri (mai putin celor accizabile) in loturi cu o valoare maxima de 150 euro

Cum se stabileste valoarea maxima de 150 euro:

Dacă o persoană impozabilă facilitează vânzarea la distanță de bunuri importate din teritorii terțe/țări terțe în loturi cu valoare intrinsecă de maxim 150 euro prin intermediul unei interfețe electronice (piață online, platformă, portal sau mijloace similare), se consideră că persoana impozabilă a primit și a livrat ea însăși respectivele bunuri.

Valoarea intrinsecă este definită conform art. 1 pct. 48 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Potrivit acestuia: „valoare intrinsecă înseamnă:

(a) în cazul mărfurilor comerciale: prețul mărfurilor în sine, atunci când ele sunt vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii, excluzând cheltuielile de transport și de asigurare, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt incluse în preţ̦și nu sunt indicate separat pe factură, precum și orice alte taxe și impuneri care pot fi verificate de către autoritățile vamale pe baza oricărui (oricăror) document (documente) relevant(e);

(b) în cazul mărfurilor fără caracter comercial: prețul care ar fi fost plătit pentru mărfurile în sine dacă ele ar fi fost vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii;

Mecanismul este optional ,putand fi folosit de persoana care prezinta bunurile in vama in numele persoanei careia ii sunt destinate ,pe teritoriul Romaniei.

Mecanismul se poate utiliza dupa optinerea unei autorizatii de la vama.

Pentru obtinerea autorizatiei solicitantul trimite biroului vamal o cerere.

Conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru a se putea emite autorizatia pentru regimul special:

” a) isi declara intentia de a utiliza mecanismul special pentru declararea, incasarea de la persoanele carora le sunt destinate bunurile si plata TVA la import;
b) este „operator postal“, asa cum acesta este definit la art. 1 pct. 25 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau este autorizat in calitate de comisionar in vama/comisionar in vama care desfasoara activitati de curierat rapid;
c) este inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal. Verificarea indeplinirii conditiei se efectueaza prin intermediul aplicatiei informatice a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) „Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA“;
d) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala. Verificarea indeplinirii conditiei se face prin interogarea aplicatiei informatice specifice a autoritatii vamale;
f) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
g) constituie o garantie care acopera cuantumul maxim al taxei pe valoarea adaugata a carui plata este amanata la punerea in libera circulatie a bunurilor in cadrul mecanismului special.”

Cuantumul garantiei se calculeaza astfel:

Cg = valoarea in vama  a bunuriloe *19%*30zile/365 zile

Pentru determinarea TVA  in cadrul acestui mecanism se utilizeaza doar cota standard de TVA 19%.

Persoana care prezintă bunurile în vamă trebuie să depună lunar la vamă, în format electronic, o declaraţie specială de TVA lunară şi să plătească TVA încasată în luna calendaristică de raportare până la termenul de plată aplicabil plăţii taxelor la import care fac obiectul amânării plăţii, respectiv cel târziu în a şaisprezecea zi a lunii următoare lunii calendaristice de raportare.

Declaraţia specială de TVA trebuie să conţină informaţii referitoare la valoarea totală a TVA încasată în luna calendaristică de raportare.
Persoanele care utilizează prezentul mecanism special trebuie să ţină registre ale operaţiunilor reglementate de acest mecanism special

  • Prin ordin a fost detaliată procedura de autorizare și de utilizare a mecanismului special, precum și modelul declarației speciale de TVA.

Se depune lunar ,in formatul electronic stabilit de biroul vamal.

  • Procedura, respectiv mecanismul special, sunt destinate a fi folosite practic de „operatorii poștali” (înregistrați în scopuri de TVA în România) pentru importul de pachete sub 150 euro. Aceștia vor încasa TVA de la destinatari (persoanele care practic sunt obligate la plata TVA), îl vor declara pe declarația specială în vamă și îl vor plăti în contul bancar al biroului vamal.

Se plateste cuantumul de TVA  incasat in luna calendaristica de raportare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Large

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS.
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata TVA aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).
Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en.
În perioada următoare documentul va fi disponibil și în limba română.

05 iulie 2021 |  Portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20210705162758_comunicat%20presa%20oss_2%20iulie.pdf

 

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA la import (art. 315^3 din Codul fiscal).

Prin O.P.A.N.A.F. 1019/2021 s-au dat normele privind autorizarea si utilizarea mecanismului special  pentru declararea si plata TVA la import, modelul si continutul declaratiei speciale de TVA.

DOMENIUL DE APLICABILITATE:

*Mecanismul se aplica doar importurilor de bunuri (mai putin celor accizabile) in loturi cu o valoare maxima de 150 euro

Cum se stabileste valoarea maxima de 150 euro:

Dacă o persoană impozabilă facilitează vânzarea la distanță de bunuri importate din teritorii terțe/țări terțe în loturi cu valoare intrinsecă de maxim 150 euro prin intermediul unei interfețe electronice (piață online, platformă, portal sau mijloace similare), se consideră că persoana impozabilă a primit și a livrat ea însăși respectivele bunuri.

Valoarea intrinsecă este definită conform art. 1 pct. 48 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Potrivit acestuia: „valoare intrinsecă înseamnă:

(a) în cazul mărfurilor comerciale: prețul mărfurilor în sine, atunci când ele sunt vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii, excluzând cheltuielile de transport și de asigurare, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt incluse în preţ̦și nu sunt indicate separat pe factură, precum și orice alte taxe și impuneri care pot fi verificate de către autoritățile vamale pe baza oricărui (oricăror) document (documente) relevant(e);

(b) în cazul mărfurilor fără caracter comercial: prețul care ar fi fost plătit pentru mărfurile în sine dacă ele ar fi fost vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii;

Mecanismul este optional ,putand fi folosit de persoana care prezinta bunurile in vama in numele persoanei careia ii sunt destinate ,pe teritoriul Romaniei.

Mecanismul se poate utiliza dupa optinerea unei autorizatii de la vama.

Pentru obtinerea autorizatiei solicitantul trimite biroului vamal o cerere.

Conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru a se putea emite autorizatia pentru regimul special:

” a) isi declara intentia de a utiliza mecanismul special pentru declararea, incasarea de la persoanele carora le sunt destinate bunurile si plata TVA la import;
b) este „operator postal“, asa cum acesta este definit la art. 1 pct. 25 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau este autorizat in calitate de comisionar in vama/comisionar in vama care desfasoara activitati de curierat rapid;
c) este inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal. Verificarea indeplinirii conditiei se efectueaza prin intermediul aplicatiei informatice a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) „Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA“;
d) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala. Verificarea indeplinirii conditiei se face prin interogarea aplicatiei informatice specifice a autoritatii vamale;
f) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
g) constituie o garantie care acopera cuantumul maxim al taxei pe valoarea adaugata a carui plata este amanata la punerea in libera circulatie a bunurilor in cadrul mecanismului special.”

Cuantumul garantiei se calculeaza astfel:

Cg = valoarea in vama  a bunuriloe *19%*30zile/365 zile

Pentru determinarea TVA  in cadrul acestui mecanism se utilizeaza doar cota standard de TVA 19%.

Persoana care prezintă bunurile în vamă trebuie să depună lunar la vamă, în format electronic, o declaraţie specială de TVA lunară şi să plătească TVA încasată în luna calendaristică de raportare până la termenul de plată aplicabil plăţii taxelor la import care fac obiectul amânării plăţii, respectiv cel târziu în a şaisprezecea zi a lunii următoare lunii calendaristice de raportare.

Declaraţia specială de TVA trebuie să conţină informaţii referitoare la valoarea totală a TVA încasată în luna calendaristică de raportare.
Persoanele care utilizează prezentul mecanism special trebuie să ţină registre ale operaţiunilor reglementate de acest mecanism special

  • Prin ordin a fost detaliată procedura de autorizare și de utilizare a mecanismului special, precum și modelul declarației speciale de TVA.

Se depune lunar ,in formatul electronic stabilit de biroul vamal.

  • Procedura, respectiv mecanismul special, sunt destinate a fi folosite practic de „operatorii poștali” (înregistrați în scopuri de TVA în România) pentru importul de pachete sub 150 euro. Aceștia vor încasa TVA de la destinatari (persoanele care practic sunt obligate la plata TVA), îl vor declara pe declarația specială în vamă și îl vor plăti în contul bancar al biroului vamal.

Se plateste cuantumul de TVA  incasat in luna calendaristica de raportare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Large Alt

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS.
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata TVA aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).
Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en.
În perioada următoare documentul va fi disponibil și în limba română.

05 iulie 2021 |  Portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20210705162758_comunicat%20presa%20oss_2%20iulie.pdf

 

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA la import (art. 315^3 din Codul fiscal).

Prin O.P.A.N.A.F. 1019/2021 s-au dat normele privind autorizarea si utilizarea mecanismului special  pentru declararea si plata TVA la import, modelul si continutul declaratiei speciale de TVA.

DOMENIUL DE APLICABILITATE:

*Mecanismul se aplica doar importurilor de bunuri (mai putin celor accizabile) in loturi cu o valoare maxima de 150 euro

Cum se stabileste valoarea maxima de 150 euro:

Dacă o persoană impozabilă facilitează vânzarea la distanță de bunuri importate din teritorii terțe/țări terțe în loturi cu valoare intrinsecă de maxim 150 euro prin intermediul unei interfețe electronice (piață online, platformă, portal sau mijloace similare), se consideră că persoana impozabilă a primit și a livrat ea însăși respectivele bunuri.

Valoarea intrinsecă este definită conform art. 1 pct. 48 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Potrivit acestuia: „valoare intrinsecă înseamnă:

(a) în cazul mărfurilor comerciale: prețul mărfurilor în sine, atunci când ele sunt vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii, excluzând cheltuielile de transport și de asigurare, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt incluse în preţ̦și nu sunt indicate separat pe factură, precum și orice alte taxe și impuneri care pot fi verificate de către autoritățile vamale pe baza oricărui (oricăror) document (documente) relevant(e);

(b) în cazul mărfurilor fără caracter comercial: prețul care ar fi fost plătit pentru mărfurile în sine dacă ele ar fi fost vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii;

Mecanismul este optional ,putand fi folosit de persoana care prezinta bunurile in vama in numele persoanei careia ii sunt destinate ,pe teritoriul Romaniei.

Mecanismul se poate utiliza dupa optinerea unei autorizatii de la vama.

Pentru obtinerea autorizatiei solicitantul trimite biroului vamal o cerere.

Conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru a se putea emite autorizatia pentru regimul special:

” a) isi declara intentia de a utiliza mecanismul special pentru declararea, incasarea de la persoanele carora le sunt destinate bunurile si plata TVA la import;
b) este „operator postal“, asa cum acesta este definit la art. 1 pct. 25 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau este autorizat in calitate de comisionar in vama/comisionar in vama care desfasoara activitati de curierat rapid;
c) este inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal. Verificarea indeplinirii conditiei se efectueaza prin intermediul aplicatiei informatice a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) „Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA“;
d) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala. Verificarea indeplinirii conditiei se face prin interogarea aplicatiei informatice specifice a autoritatii vamale;
f) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
g) constituie o garantie care acopera cuantumul maxim al taxei pe valoarea adaugata a carui plata este amanata la punerea in libera circulatie a bunurilor in cadrul mecanismului special.”

Cuantumul garantiei se calculeaza astfel:

Cg = valoarea in vama  a bunuriloe *19%*30zile/365 zile

Pentru determinarea TVA  in cadrul acestui mecanism se utilizeaza doar cota standard de TVA 19%.

Persoana care prezintă bunurile în vamă trebuie să depună lunar la vamă, în format electronic, o declaraţie specială de TVA lunară şi să plătească TVA încasată în luna calendaristică de raportare până la termenul de plată aplicabil plăţii taxelor la import care fac obiectul amânării plăţii, respectiv cel târziu în a şaisprezecea zi a lunii următoare lunii calendaristice de raportare.

Declaraţia specială de TVA trebuie să conţină informaţii referitoare la valoarea totală a TVA încasată în luna calendaristică de raportare.
Persoanele care utilizează prezentul mecanism special trebuie să ţină registre ale operaţiunilor reglementate de acest mecanism special

  • Prin ordin a fost detaliată procedura de autorizare și de utilizare a mecanismului special, precum și modelul declarației speciale de TVA.

Se depune lunar ,in formatul electronic stabilit de biroul vamal.

  • Procedura, respectiv mecanismul special, sunt destinate a fi folosite practic de „operatorii poștali” (înregistrați în scopuri de TVA în România) pentru importul de pachete sub 150 euro. Aceștia vor încasa TVA de la destinatari (persoanele care practic sunt obligate la plata TVA), îl vor declara pe declarația specială în vamă și îl vor plăti în contul bancar al biroului vamal.

Se plateste cuantumul de TVA  incasat in luna calendaristica de raportare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Full

Comunicat ANAF – sistemul electronic One Stop Shop – OSS

In  5 iulie 2021, ANAF anunță faptul că portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS.
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata TVA aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).
Ghidul One Stop Shop Guide to the VAT One Stop Shop este disponibil în limba engleză pe site-ul Comisiei Europene: https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/ressources_en.
În perioada următoare documentul va fi disponibil și în limba română.

05 iulie 2021 |  Portalul www.anaf.ro pune la dispoziția contribuabililor sistemul electronic One Stop Shop – OSS
În vederea implementării pachetului TVA privind comerțul electronic, a devenit operațional sistemul electronic One Stop Shop (Regimul special de TVA). Sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20210705162758_comunicat%20presa%20oss_2%20iulie.pdf

 

NORME REGIM SPECIAL TVA PRIVIND IMPORTUL

Odata cu  O.U.G. nr. 59/2021 a fost introdus în legislația privind TVA mecanismul special pentru declararea și plata TVA la import (art. 315^3 din Codul fiscal).

Prin O.P.A.N.A.F. 1019/2021 s-au dat normele privind autorizarea si utilizarea mecanismului special  pentru declararea si plata TVA la import, modelul si continutul declaratiei speciale de TVA.

DOMENIUL DE APLICABILITATE:

*Mecanismul se aplica doar importurilor de bunuri (mai putin celor accizabile) in loturi cu o valoare maxima de 150 euro

Cum se stabileste valoarea maxima de 150 euro:

Dacă o persoană impozabilă facilitează vânzarea la distanță de bunuri importate din teritorii terțe/țări terțe în loturi cu valoare intrinsecă de maxim 150 euro prin intermediul unei interfețe electronice (piață online, platformă, portal sau mijloace similare), se consideră că persoana impozabilă a primit și a livrat ea însăși respectivele bunuri.

Valoarea intrinsecă este definită conform art. 1 pct. 48 din Regulamentul Delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446. Potrivit acestuia: „valoare intrinsecă înseamnă:

(a) în cazul mărfurilor comerciale: prețul mărfurilor în sine, atunci când ele sunt vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii, excluzând cheltuielile de transport și de asigurare, cu excepția cazului în care acestea din urmă sunt incluse în preţ̦și nu sunt indicate separat pe factură, precum și orice alte taxe și impuneri care pot fi verificate de către autoritățile vamale pe baza oricărui (oricăror) document (documente) relevant(e);

(b) în cazul mărfurilor fără caracter comercial: prețul care ar fi fost plătit pentru mărfurile în sine dacă ele ar fi fost vândute pentru export către teritoriul vamal al Uniunii;

Mecanismul este optional ,putand fi folosit de persoana care prezinta bunurile in vama in numele persoanei careia ii sunt destinate ,pe teritoriul Romaniei.

Mecanismul se poate utiliza dupa optinerea unei autorizatii de la vama.

Pentru obtinerea autorizatiei solicitantul trimite biroului vamal o cerere.

Conditii cumulative care trebuie indeplinite pentru a se putea emite autorizatia pentru regimul special:

” a) isi declara intentia de a utiliza mecanismul special pentru declararea, incasarea de la persoanele carora le sunt destinate bunurile si plata TVA la import;
b) este „operator postal“, asa cum acesta este definit la art. 1 pct. 25 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau este autorizat in calitate de comisionar in vama/comisionar in vama care desfasoara activitati de curierat rapid;
c) este inregistrat in scopuri de TVA, conform art. 316 din Codul fiscal. Verificarea indeplinirii conditiei se efectueaza prin intermediul aplicatiei informatice a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) „Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA“;
d) nu inregistreaza obligatii fiscale restante administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte creante bugetare individualizate in titluri executorii emise potrivit legii si existente in evidenta organului fiscal central in vederea recuperarii. Pentru verificarea indeplinirii conditiei se solicita certificat de atestare fiscala in format electronic prin intermediul aplicatiei informatice disponibile pe portalul INTRANET al ANAF;
e) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala. Verificarea indeplinirii conditiei se face prin interogarea aplicatiei informatice specifice a autoritatii vamale;
f) nu este in stare de insolventa, in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara. Verificarea acestor informatii se face prin consultarea informatiilor din baza de date RECOM a Oficiului National al Registrului Comertului;
g) constituie o garantie care acopera cuantumul maxim al taxei pe valoarea adaugata a carui plata este amanata la punerea in libera circulatie a bunurilor in cadrul mecanismului special.”

Cuantumul garantiei se calculeaza astfel:

Cg = valoarea in vama  a bunuriloe *19%*30zile/365 zile

Pentru determinarea TVA  in cadrul acestui mecanism se utilizeaza doar cota standard de TVA 19%.

Persoana care prezintă bunurile în vamă trebuie să depună lunar la vamă, în format electronic, o declaraţie specială de TVA lunară şi să plătească TVA încasată în luna calendaristică de raportare până la termenul de plată aplicabil plăţii taxelor la import care fac obiectul amânării plăţii, respectiv cel târziu în a şaisprezecea zi a lunii următoare lunii calendaristice de raportare.

Declaraţia specială de TVA trebuie să conţină informaţii referitoare la valoarea totală a TVA încasată în luna calendaristică de raportare.
Persoanele care utilizează prezentul mecanism special trebuie să ţină registre ale operaţiunilor reglementate de acest mecanism special

  • Prin ordin a fost detaliată procedura de autorizare și de utilizare a mecanismului special, precum și modelul declarației speciale de TVA.

Se depune lunar ,in formatul electronic stabilit de biroul vamal.

  • Procedura, respectiv mecanismul special, sunt destinate a fi folosite practic de „operatorii poștali” (înregistrați în scopuri de TVA în România) pentru importul de pachete sub 150 euro. Aceștia vor încasa TVA de la destinatari (persoanele care practic sunt obligate la plata TVA), îl vor declara pe declarația specială în vamă și îl vor plăti în contul bancar al biroului vamal.

Se plateste cuantumul de TVA  incasat in luna calendaristica de raportare.