Posts

Posts Shortcodes

You can show the posts with Porto Blog, Porto Recent Posts shortcodes.


Recent

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și... read more

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja... read more

aici.gov.ro site-ul Depune documente online

La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care toate institutiile publice din Romania... read more

Se amana depunerea situatiilor financiare anuale(bilant)-se prorogă până la data de 31 iulie 2020 inclusiv

In Ordonanța de urgență nr. 48/2020 privind unele măsuri financiar-fiscale se anunta oficial prorogarea termenului de depunere a situatiilor financiare... read more

Programul de creditare a firmelor afectate de COVID -19

Va puteti inscrie pe platforma la adresa https://www.fngcimm.ro/?fbclid=IwAR2zkil2_WqPjVlkC0pNXk2L_R_9f_H6as6UD1uZ-7FkYXzqAMAXbK7SVVE pentru a obtine un credit garantat 90% de stat declaratie_IMM (1) "Descriere produs Programul IMM... read more

Comunicat de presa ANAF -masuri privind sprijinirea mediului de afaceri

Comunicatul este preluat de pe site-ul ANAF aveti linkul in josul paginii În contextul instituirii stãrii de urgențã pe teritoriul... read more

UP DATE CSU practic ORDIN nr. 791 din 24 martie 2020 privind acordarea certificatelor de situații de urgență operatorilor economici a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS-CoV-2

link catre platforma https://csu.prevenire.gov.ro/?fbclid=IwAR3nDO6VvZq5AvR51ZtX33kYupva03hQAuGThqRPVmlySMn_sgDLy8IFPH8 A. Cine si cum se acorda certificatele  de situație de urgență (CSU) -la cerere, solicitanților, operatori economici, a... read more

măsuri economice și fiscal-bugetare ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr 29/21.03.2020

1. Prelungirea termenului de plată pentru impozitul pe clădiri, pe teren, pe mijlocul de transport până la data de 30... read more


Timeline

noiembrie 2020

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central

Datorita faptului ca  măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin O.U.G. nr. 181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală, fara garantii.

Esalonarea vizeaza obligatiile fiscale principale si accesoriile a caror scadenta a fost dupa data declararii starii de urgenta (16 martie 2020) si nestinse pana la data eliberarii Certificatului Fiscal ,ea se poate face pe o perioada de cel mult un an de zile , nu impune constituirea de garantii.

           !! Data limita de depunere a cererii de esalonare la organul fiscal este 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii

S-au stabilit si limite sub care nu se acorda esalonare 500 lei pentru persoane fizice si 5.000lei pentru persoane juridice.

Organul fiscal are obligatia solutionarii cererii in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia , decizie de esalonare sau respingere

!! CONDITII CUMULATIVE CARE TREBUIE INDEPLINITE

-SA NU FIE IN PROCEDURA DE FALIMENT SAU LICHIDARE

-OBLIGATIILE FISCALE ANTERIOARE STARII DE URGENTA SA FIE STINSE LA DATA ELIBERARII CERTIFICATULUI FISCAL

-SA NU I SE FI STABILIT RASPUNDEREA POTRIVIT LEGISLATIEI PRIVIND INSOLVENTA SI/SAU RASPUNDEREA SOLIDARA

-TOATE DECLARATIILE FISCALE SA FIE DEPUSE

Decizia de esalonare la plata poate modificata de cel mult doua ori ,pe perioada de valabilitate a esalonarii ,la cererea debitorului.

!!!! Atentie

–  incepand cu data de 26 decembrie 2020 ,pentru obligatiile fiscale esalonate la plata , se datoreaza si se calculeaza dobanzi la nivelul de 0.01% pentru fiecare zi de intarziere

– asupra sumelor incluse in Decizia de esalonare nu se poate aplica procedura executarii silite

-daca aveti in derulare esalonari conform Codului de procedura fiscala puteti beneficia de inlesnirile acestei ordonante de urgenta

Model decizie de esalonare la plata a obligatiilor fiscale

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1p_OPANAF_90_2016.pdf

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20201111183526_comproiectordinproceduraesalonare11nov2020.pdf

 

 

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja de profit, nou înființați sau deja existenți dar neînregistrați în scopuri de TVA trebuie să își revizuiască procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA ținând cont de prețurile de vânzare și nu de marja de profit.

„Art.83 aliniatul (4) din Normele la codul fiscal se abroga , acesta dadea posibilitatea calculului plafonului la marja de profit.

(4) Persoanele impozabile care, dacă ar fi înregistrate normal în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxă conform prevederilor art. 311 și 312 din Codul fiscal vor lua în calculul determinării cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabilă pentru respectivele operațiuni determinată în conformitate cu prevederile art. 311 și 312 din Codul fiscal.”

”      ART. 310 – Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(2) Cifra de afaceri care servește drept referință pentru aplicarea alin. (1) este constituită din valoarea totală, exclusiv taxa în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere, a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f). Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.”

      Activitățile  agențiilor de turism sau bunuri supuse regimului special al TVA bucuri second-hand pot aplica în continuare regimul special la marja de profit. Atât hotărârea CJUE cât și modificarea în reglementarea națională fac referire doar la modul de determinare a plafonului de scutire de TVA și nu aplicare regimurilor speciale de TVA.

 

 


Grid

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central

Datorita faptului ca  măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin O.U.G. nr. 181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală, fara garantii.

Esalonarea vizeaza obligatiile fiscale principale si accesoriile a caror scadenta a fost dupa data declararii starii de urgenta (16 martie 2020) si nestinse pana la data eliberarii Certificatului Fiscal ,ea se poate face pe o perioada de cel mult un an de zile , nu impune constituirea de garantii.

           !! Data limita de depunere a cererii de esalonare la organul fiscal este 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii

S-au stabilit si limite sub care nu se acorda esalonare 500 lei pentru persoane fizice si 5.000lei pentru persoane juridice.

Organul fiscal are obligatia solutionarii cererii in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia , decizie de esalonare sau respingere

!! CONDITII CUMULATIVE CARE TREBUIE INDEPLINITE

-SA NU FIE IN PROCEDURA DE FALIMENT SAU LICHIDARE

-OBLIGATIILE FISCALE ANTERIOARE STARII DE URGENTA SA FIE STINSE LA DATA ELIBERARII CERTIFICATULUI FISCAL

-SA NU I SE FI STABILIT RASPUNDEREA POTRIVIT LEGISLATIEI PRIVIND INSOLVENTA SI/SAU RASPUNDEREA SOLIDARA

-TOATE DECLARATIILE FISCALE SA FIE DEPUSE

Decizia de esalonare la plata poate modificata de cel mult doua ori ,pe perioada de valabilitate a esalonarii ,la cererea debitorului.

!!!! Atentie

–  incepand cu data de 26 decembrie 2020 ,pentru obligatiile fiscale esalonate la plata , se datoreaza si se calculeaza dobanzi la nivelul de 0.01% pentru fiecare zi de intarziere

– asupra sumelor incluse in Decizia de esalonare nu se poate aplica procedura executarii silite

-daca aveti in derulare esalonari conform Codului de procedura fiscala puteti beneficia de inlesnirile acestei ordonante de urgenta

Model decizie de esalonare la plata a obligatiilor fiscale

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1p_OPANAF_90_2016.pdf

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20201111183526_comproiectordinproceduraesalonare11nov2020.pdf

 

 

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja de profit, nou înființați sau deja existenți dar neînregistrați în scopuri de TVA trebuie să își revizuiască procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA ținând cont de prețurile de vânzare și nu de marja de profit.

„Art.83 aliniatul (4) din Normele la codul fiscal se abroga , acesta dadea posibilitatea calculului plafonului la marja de profit.

(4) Persoanele impozabile care, dacă ar fi înregistrate normal în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxă conform prevederilor art. 311 și 312 din Codul fiscal vor lua în calculul determinării cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabilă pentru respectivele operațiuni determinată în conformitate cu prevederile art. 311 și 312 din Codul fiscal.”

”      ART. 310 – Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(2) Cifra de afaceri care servește drept referință pentru aplicarea alin. (1) este constituită din valoarea totală, exclusiv taxa în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere, a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f). Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.”

      Activitățile  agențiilor de turism sau bunuri supuse regimului special al TVA bucuri second-hand pot aplica în continuare regimul special la marja de profit. Atât hotărârea CJUE cât și modificarea în reglementarea națională fac referire doar la modul de determinare a plafonului de scutire de TVA și nu aplicare regimurilor speciale de TVA.

 

 

aici.gov.ro site-ul Depune documente online

La initiativa Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, Guvernul Romaniei a adoptat ordonanta de urgenta prin care
toate institutiile publice din Romania sunt obligate sa accepte documente semnate electronic și sa raspunda
solicitarilor depuse de catre  cetateni tot in format electronic.

Ordonanța de urgență nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităților și instituțiilor publice

„Autoritățile și instituțiile publice stabilesc tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectivele autorități, cu respectarea dispozițiilor Regulamentului nr. 910/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă și de abrogare a Directivei 1999/93/CE.”

Platforma care pune in practica ordonanta este aici.gov.ro

In functie de Procedura selectata, solicitantul trebuie
sa incarce in portal diferite tipuri de documente:
Cerere acordare somaj tehnic
-Declaratie pe propria raspundere
-Cerere acordare indemnizație
-Lista sportivi
-Copie CI
-Extras de cont
-Contract drepturi autor
etc
Pentru documentele tipizate, formularele se pot descarca din Portal, se completeaza si se semneaza
digital sau olograf, dupa care se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul fiecarui tip de
document.

Ghidul de utilizare la adresa:

https://aici.gov.ro/docs/Ghid-de-Utilizare.pdf
1 ACCESAREA PAGINII WEB
Se acceseaza pagina aici.gov.ro

2 SELECTAREA PROCEDURII
Se selecteaza din lista de valori procedura
pentru care se initiaza solicitarea.

3 SELECTAREA INSTITUTIEI
Ca si in cazul procedurii, institutia
eliberatoare se selecteaza din lista de valori
afisata.

4COMPLETAREA INFORMATIILOR
PENTRU INREGISTRARE
In functie de Procedura selectata, se completeaza
informatiile corespunzatoare.

5 INCARCAREA DOCUMENTELOR
In functie de procedura selectata, sunt afisate
documentele care trebuiesc incarcate. Formularele se
descarca, se completeaza si se semneaza dupa care
se incarca individual in sectiunea “Incarca” din dreptul
fiecarui tip de document.

Documentele pot fi semnate electronic cu un certificat digital emis de un furnizor acreditat sau
olograf.
Semnatura olografa poate fi aplicata si direct in formularul descarcat de pe portalul aici.gov.ro,
utilizand functionalitatea de Semnatura din Adobe Reader.

6.FINALIZAREA SI TRANSMITEREA SOLICITARII
Solicitarea se finalizeaza prin trimiterea documentelor catre institutia
selectata.
Cererea solicitantului este identificata printr-un numar unic de inregistrare. In urma trimiterii
solicitarii, atat initiatorul cat și un reprezentant al institutiei selectate primesc un e-mail de
instiintare.
Odata ce este solutionata cererea, initiatorul primește un e-mail cu documentul de raspuns
semnat electronic in prealabil de catre functionarul public al institutiei emitente.

Odata ce solicitarea este solutionata, initiatorul primeste pe e-mail documentul de
raspuns.


Medium

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central

Datorita faptului ca  măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin O.U.G. nr. 181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală, fara garantii.

Esalonarea vizeaza obligatiile fiscale principale si accesoriile a caror scadenta a fost dupa data declararii starii de urgenta (16 martie 2020) si nestinse pana la data eliberarii Certificatului Fiscal ,ea se poate face pe o perioada de cel mult un an de zile , nu impune constituirea de garantii.

           !! Data limita de depunere a cererii de esalonare la organul fiscal este 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii

S-au stabilit si limite sub care nu se acorda esalonare 500 lei pentru persoane fizice si 5.000lei pentru persoane juridice.

Organul fiscal are obligatia solutionarii cererii in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia , decizie de esalonare sau respingere

!! CONDITII CUMULATIVE CARE TREBUIE INDEPLINITE

-SA NU FIE IN PROCEDURA DE FALIMENT SAU LICHIDARE

-OBLIGATIILE FISCALE ANTERIOARE STARII DE URGENTA SA FIE STINSE LA DATA ELIBERARII CERTIFICATULUI FISCAL

-SA NU I SE FI STABILIT RASPUNDEREA POTRIVIT LEGISLATIEI PRIVIND INSOLVENTA SI/SAU RASPUNDEREA SOLIDARA

-TOATE DECLARATIILE FISCALE SA FIE DEPUSE

Decizia de esalonare la plata poate modificata de cel mult doua ori ,pe perioada de valabilitate a esalonarii ,la cererea debitorului.

!!!! Atentie

–  incepand cu data de 26 decembrie 2020 ,pentru obligatiile fiscale esalonate la plata , se datoreaza si se calculeaza dobanzi la nivelul de 0.01% pentru fiecare zi de intarziere

– asupra sumelor incluse in Decizia de esalonare nu se poate aplica procedura executarii silite

-daca aveti in derulare esalonari conform Codului de procedura fiscala puteti beneficia de inlesnirile acestei ordonante de urgenta

Model decizie de esalonare la plata a obligatiilor fiscale

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1p_OPANAF_90_2016.pdf

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20201111183526_comproiectordinproceduraesalonare11nov2020.pdf

 

 

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja de profit, nou înființați sau deja existenți dar neînregistrați în scopuri de TVA trebuie să își revizuiască procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA ținând cont de prețurile de vânzare și nu de marja de profit.

„Art.83 aliniatul (4) din Normele la codul fiscal se abroga , acesta dadea posibilitatea calculului plafonului la marja de profit.

(4) Persoanele impozabile care, dacă ar fi înregistrate normal în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxă conform prevederilor art. 311 și 312 din Codul fiscal vor lua în calculul determinării cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabilă pentru respectivele operațiuni determinată în conformitate cu prevederile art. 311 și 312 din Codul fiscal.”

”      ART. 310 – Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(2) Cifra de afaceri care servește drept referință pentru aplicarea alin. (1) este constituită din valoarea totală, exclusiv taxa în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere, a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f). Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.”

      Activitățile  agențiilor de turism sau bunuri supuse regimului special al TVA bucuri second-hand pot aplica în continuare regimul special la marja de profit. Atât hotărârea CJUE cât și modificarea în reglementarea națională fac referire doar la modul de determinare a plafonului de scutire de TVA și nu aplicare regimurilor speciale de TVA.

 

 


Large

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central

Datorita faptului ca  măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin O.U.G. nr. 181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală, fara garantii.

Esalonarea vizeaza obligatiile fiscale principale si accesoriile a caror scadenta a fost dupa data declararii starii de urgenta (16 martie 2020) si nestinse pana la data eliberarii Certificatului Fiscal ,ea se poate face pe o perioada de cel mult un an de zile , nu impune constituirea de garantii.

           !! Data limita de depunere a cererii de esalonare la organul fiscal este 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii

S-au stabilit si limite sub care nu se acorda esalonare 500 lei pentru persoane fizice si 5.000lei pentru persoane juridice.

Organul fiscal are obligatia solutionarii cererii in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia , decizie de esalonare sau respingere

!! CONDITII CUMULATIVE CARE TREBUIE INDEPLINITE

-SA NU FIE IN PROCEDURA DE FALIMENT SAU LICHIDARE

-OBLIGATIILE FISCALE ANTERIOARE STARII DE URGENTA SA FIE STINSE LA DATA ELIBERARII CERTIFICATULUI FISCAL

-SA NU I SE FI STABILIT RASPUNDEREA POTRIVIT LEGISLATIEI PRIVIND INSOLVENTA SI/SAU RASPUNDEREA SOLIDARA

-TOATE DECLARATIILE FISCALE SA FIE DEPUSE

Decizia de esalonare la plata poate modificata de cel mult doua ori ,pe perioada de valabilitate a esalonarii ,la cererea debitorului.

!!!! Atentie

–  incepand cu data de 26 decembrie 2020 ,pentru obligatiile fiscale esalonate la plata , se datoreaza si se calculeaza dobanzi la nivelul de 0.01% pentru fiecare zi de intarziere

– asupra sumelor incluse in Decizia de esalonare nu se poate aplica procedura executarii silite

-daca aveti in derulare esalonari conform Codului de procedura fiscala puteti beneficia de inlesnirile acestei ordonante de urgenta

Model decizie de esalonare la plata a obligatiilor fiscale

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1p_OPANAF_90_2016.pdf

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20201111183526_comproiectordinproceduraesalonare11nov2020.pdf

 

 

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja de profit, nou înființați sau deja existenți dar neînregistrați în scopuri de TVA trebuie să își revizuiască procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA ținând cont de prețurile de vânzare și nu de marja de profit.

„Art.83 aliniatul (4) din Normele la codul fiscal se abroga , acesta dadea posibilitatea calculului plafonului la marja de profit.

(4) Persoanele impozabile care, dacă ar fi înregistrate normal în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxă conform prevederilor art. 311 și 312 din Codul fiscal vor lua în calculul determinării cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabilă pentru respectivele operațiuni determinată în conformitate cu prevederile art. 311 și 312 din Codul fiscal.”

”      ART. 310 – Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(2) Cifra de afaceri care servește drept referință pentru aplicarea alin. (1) este constituită din valoarea totală, exclusiv taxa în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere, a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f). Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.”

      Activitățile  agențiilor de turism sau bunuri supuse regimului special al TVA bucuri second-hand pot aplica în continuare regimul special la marja de profit. Atât hotărârea CJUE cât și modificarea în reglementarea națională fac referire doar la modul de determinare a plafonului de scutire de TVA și nu aplicare regimurilor speciale de TVA.

 

 


Large Alt

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central

Datorita faptului ca  măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin O.U.G. nr. 181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală, fara garantii.

Esalonarea vizeaza obligatiile fiscale principale si accesoriile a caror scadenta a fost dupa data declararii starii de urgenta (16 martie 2020) si nestinse pana la data eliberarii Certificatului Fiscal ,ea se poate face pe o perioada de cel mult un an de zile , nu impune constituirea de garantii.

           !! Data limita de depunere a cererii de esalonare la organul fiscal este 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii

S-au stabilit si limite sub care nu se acorda esalonare 500 lei pentru persoane fizice si 5.000lei pentru persoane juridice.

Organul fiscal are obligatia solutionarii cererii in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia , decizie de esalonare sau respingere

!! CONDITII CUMULATIVE CARE TREBUIE INDEPLINITE

-SA NU FIE IN PROCEDURA DE FALIMENT SAU LICHIDARE

-OBLIGATIILE FISCALE ANTERIOARE STARII DE URGENTA SA FIE STINSE LA DATA ELIBERARII CERTIFICATULUI FISCAL

-SA NU I SE FI STABILIT RASPUNDEREA POTRIVIT LEGISLATIEI PRIVIND INSOLVENTA SI/SAU RASPUNDEREA SOLIDARA

-TOATE DECLARATIILE FISCALE SA FIE DEPUSE

Decizia de esalonare la plata poate modificata de cel mult doua ori ,pe perioada de valabilitate a esalonarii ,la cererea debitorului.

!!!! Atentie

–  incepand cu data de 26 decembrie 2020 ,pentru obligatiile fiscale esalonate la plata , se datoreaza si se calculeaza dobanzi la nivelul de 0.01% pentru fiecare zi de intarziere

– asupra sumelor incluse in Decizia de esalonare nu se poate aplica procedura executarii silite

-daca aveti in derulare esalonari conform Codului de procedura fiscala puteti beneficia de inlesnirile acestei ordonante de urgenta

Model decizie de esalonare la plata a obligatiilor fiscale

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1p_OPANAF_90_2016.pdf

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20201111183526_comproiectordinproceduraesalonare11nov2020.pdf

 

 

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja de profit, nou înființați sau deja existenți dar neînregistrați în scopuri de TVA trebuie să își revizuiască procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA ținând cont de prețurile de vânzare și nu de marja de profit.

„Art.83 aliniatul (4) din Normele la codul fiscal se abroga , acesta dadea posibilitatea calculului plafonului la marja de profit.

(4) Persoanele impozabile care, dacă ar fi înregistrate normal în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxă conform prevederilor art. 311 și 312 din Codul fiscal vor lua în calculul determinării cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabilă pentru respectivele operațiuni determinată în conformitate cu prevederile art. 311 și 312 din Codul fiscal.”

”      ART. 310 – Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(2) Cifra de afaceri care servește drept referință pentru aplicarea alin. (1) este constituită din valoarea totală, exclusiv taxa în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere, a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f). Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.”

      Activitățile  agențiilor de turism sau bunuri supuse regimului special al TVA bucuri second-hand pot aplica în continuare regimul special la marja de profit. Atât hotărârea CJUE cât și modificarea în reglementarea națională fac referire doar la modul de determinare a plafonului de scutire de TVA și nu aplicare regimurilor speciale de TVA.

 

 


Full

PROCEDURA de ESALONARE la PLATA

Ordinul nr. 3896/2020 pentru aprobarea Procedurii de acordare a eșalonării la plată de către organul fiscal central, precum și pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 90/2016 pentru aprobarea conținutului cererii de acordare a eșalonării la plată și a documentelor justificative anexate acesteia, precum și a Procedurii de aplicare a acordării eșalonării la plată de către organul fiscal central

Datorita faptului ca  măsurile pentru combaterea pandemiei de COVID-19 au generat dificultăţi de natură financiară pentru majoritatea operatorilor economici, aceştia confruntându-se în această perioadă cu o lipsă severă de lichiditate, prin O.U.G. nr. 181/2020 a fost reglementată o procedură specială de eșalonare la plată, mai avantajoasă pentru contribuabili decât eșalonarea clasică prevăzută în Codul de procedură fiscală, fara garantii.

Esalonarea vizeaza obligatiile fiscale principale si accesoriile a caror scadenta a fost dupa data declararii starii de urgenta (16 martie 2020) si nestinse pana la data eliberarii Certificatului Fiscal ,ea se poate face pe o perioada de cel mult un an de zile , nu impune constituirea de garantii.

           !! Data limita de depunere a cererii de esalonare la organul fiscal este 15 decembrie 2020, sub sanctiunea decaderii

S-au stabilit si limite sub care nu se acorda esalonare 500 lei pentru persoane fizice si 5.000lei pentru persoane juridice.

Organul fiscal are obligatia solutionarii cererii in 5 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia , decizie de esalonare sau respingere

!! CONDITII CUMULATIVE CARE TREBUIE INDEPLINITE

-SA NU FIE IN PROCEDURA DE FALIMENT SAU LICHIDARE

-OBLIGATIILE FISCALE ANTERIOARE STARII DE URGENTA SA FIE STINSE LA DATA ELIBERARII CERTIFICATULUI FISCAL

-SA NU I SE FI STABILIT RASPUNDEREA POTRIVIT LEGISLATIEI PRIVIND INSOLVENTA SI/SAU RASPUNDEREA SOLIDARA

-TOATE DECLARATIILE FISCALE SA FIE DEPUSE

Decizia de esalonare la plata poate modificata de cel mult doua ori ,pe perioada de valabilitate a esalonarii ,la cererea debitorului.

!!!! Atentie

–  incepand cu data de 26 decembrie 2020 ,pentru obligatiile fiscale esalonate la plata , se datoreaza si se calculeaza dobanzi la nivelul de 0.01% pentru fiecare zi de intarziere

– asupra sumelor incluse in Decizia de esalonare nu se poate aplica procedura executarii silite

-daca aveti in derulare esalonari conform Codului de procedura fiscala puteti beneficia de inlesnirile acestei ordonante de urgenta

Model decizie de esalonare la plata a obligatiilor fiscale

https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A1p_OPANAF_90_2016.pdf

https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20201111183526_comproiectordinproceduraesalonare11nov2020.pdf

 

 

ATENTIE! Pentru agentiile de turism se schimba procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA

         Operatorii economici care realizează activități aflate în sfera regimurilor speciale de TVA calculate la marja de profit, nou înființați sau deja existenți dar neînregistrați în scopuri de TVA trebuie să își revizuiască procedura de determinare a plafonului de scutire de TVA ținând cont de prețurile de vânzare și nu de marja de profit.

„Art.83 aliniatul (4) din Normele la codul fiscal se abroga , acesta dadea posibilitatea calculului plafonului la marja de profit.

(4) Persoanele impozabile care, dacă ar fi înregistrate normal în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal, ar aplica un regim special de taxă conform prevederilor art. 311 și 312 din Codul fiscal vor lua în calculul determinării cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal numai baza impozabilă pentru respectivele operațiuni determinată în conformitate cu prevederile art. 311 și 312 din Codul fiscal.”

”      ART. 310 – Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici

(2) Cifra de afaceri care servește drept referință pentru aplicarea alin. (1) este constituită din valoarea totală, exclusiv taxa în situația persoanelor impozabile care solicită scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, a livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere, a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b), a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f). Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.”

      Activitățile  agențiilor de turism sau bunuri supuse regimului special al TVA bucuri second-hand pot aplica în continuare regimul special la marja de profit. Atât hotărârea CJUE cât și modificarea în reglementarea națională fac referire doar la modul de determinare a plafonului de scutire de TVA și nu aplicare regimurilor speciale de TVA.